Κυριακή, Απριλίου 05, 2020

Κορωναϊός και εκπαίδευση στο σπίτι : Η ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ










ΕΠΙΔΡΑΣΗ της ΘΕΤΙΚΗΣ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ(feedback) στους ΜΑΘΗΤΕΣ στην ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ως ανατροφοδότηση ονομάζουμε τις ενδεδειγμένες συμβουλές των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στην εκτέλεση μια άσκησης η οποία χρήζει επίσπευσης των σωματικών και νοητικών ικανοτήτων του μαθητή προς όφελός του...

Οι επιδεξιότητες αυτές εξαρτούνται εν μέρει από την εκπαίδευση, ιδιοσυγκρασία, αυτοαντίληψη, πειθαρχία, επιμονή του ασκούμενου να εκτελέσει μια εφαρμοσμένη άσκηση με ακρίβεια και τεχνική... Επί παραδείγματι... Το βαθύ κάθισμα είναι μία σύνηθης αλλά αποτελεσματική άσκηση ενδυνάμωσης μηρών,γλουτών και μυών της μέσης... Καλούμενοι οι μαθητές να εκτελέσουν για 1η φορά την άνω άσκηση,αρκετοί θα το πράξουν λανθασμένα...Ως ειδικοί λοιπόν οφείλουμε να παρέμβουμε εκτελώντας την ενδεχομένως και οι ίδιοι νουθετώντας τα παρακάτω... -Πρώτιστα οριοθετούμε την θέση των ποδιών στο άνοιγμα των ώμων έχοντας ως μέτρο τον πήχυ μας τον οποίο παρεμβάλλουμε ανάμεσα στα γόνατα μας... -Ακολούθως επικεντρωνόμαστε στις πατούσες των ποδιών να εφάπτονται πλήρως στο έδαφος ενώ τα γόνατα να μην ξεπερνούν κατά την κάθοδο τις μύτες των κάτω άκρων... -Στοχεύουμε στη θέση του σώματος να είναι κάθετη με μια ελαφρά κλίση προς τα εμπρός,η μέση μας ουδέποτε χαλαρή και το κεφάλι μας στην ευθεία του κορμού -Η ταχύτητα εκτέλεσης στην άνοδο και την κάθοδο ίδια.. Η ορθή εμπέδωση από τους ασκούμενους μαθητές της εκτέλεσης της άσκησης είναι σημαντική διότι αφενός γυμνάζονται σωστά αφετέρου αποτρέπονται ενδεχόμενοι τραυματισμοί κυρίως στα γόνατα και την μέση... ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ: Ο πιο απλός τρόπος για να ανέβει η επίδοση των μαθητών είναι να αξιοποιήσει ο Γυμναστής-Εκπαιδευτικός την συνολική αξιολόγηση στην εκτέλεση των ασκήσεων που αφορά δεξιότητες τόσο ατομικά όσο και ομαδικά παρεμβαίνοντας όποτε χρειάζεται και ελέγχοντας το τι έχουν κατανοήσει οι μαθητές του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί γρήγορα να βλέπει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του και να προβαίνει σε αντίστοιχες βελτιώσεις και προσαρμογές. Επιπλέον,η ανατροφοδότηση ως προς τις φυσικές ικανότητες(αντοχή,δύναμη,ταχύτητα,ευλυγισία) και τις τεχνικές επιδεξιότητες(ειδικές ικανότητες σε αθλήματα) των μαθητών είναι χρήσιμη γιατί με βάση αυτή ενημερώνουμε το παιδί για την βελτίωσή του Για αποτελεσματικότερη λοιπόν ανατροφοδότηση συμβουλεύουμε τον μαθητή: -Περιορίζουμε όσο το δυνατό τα συνήθη και αόριστα <Μπράβο> ή <Πολύ ωραία> με το <σωστά εκτελείς> αν συνεχίσεις έτσι θα γίνεις ακόμη καλύτερος.... -Αντικαθιστάμε από το λεξιλόγιο των μαθητών μας το αποτρεπτικό <δεν μπορώ> με το <δυσκολεύομαι> που δεν μας εμποδίζει να προσπαθήσουμε και να εξελιχθούμε... -Συμβουλεύουμε ως Εκπαιδευτικοί-Γυμναστές τους μαθητές μας αναιρώντας εν μέρει το καταναγκαστικό <πρέπει> με το εύηχο <αξίζει> που ως λέξη ο μαθητής την αντιλαμβάνεται προτρεπτικά ότι συνεχίζοντας θα γίνεις ακόμα καλύτερος. Είναι επίσης σημαντικό στην ανατροφοδότηση: 1. Να μην δίνεται η αίσθηση άσκησης ελέγχου και αυστηρής κριτικής ιδιαίτερα στο παιχνίδι και τις αθλοπαιδειές όπου μπορούν να αυτοσχεδιάσουν... 2. Προτρέπουμε την ευγενή άμιλλα(θεμιτό ανταγωνισμό) στο να γίνουμε καλύτεροι χωρίς όμως να κάνουμε αρνητική κριτική σε αυτούς που ενδεχομένως υστερούν έναντι άλλων... 3. Συλλογή δεδομένων από τα τεστ αξιολόγησης αντοχής(1000μ),δύναμης(τάσεις/30δ),ταχύτητας(40μ)κτλ για αναγωγή συμπερασμάτων βελτίωσης.

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ

Οφείλουμε πρώτιστα ως Παιδαγωγοί και ακολούθως ως καθηγητές Φυσικής Αγωγής να διαμορφώσουμε εκείνες τις συνθήκες στο μαθημά μας δημιουργώντας τις κατάλληλες προυποθέσεις κινήτρων, χωρίς αποκλεισμούς στους μαθητές αναδεικνύοντας με <μέτρον άριστον> ότι όλοι τους έχουν δυνατότητες που οφείλουμε με ενδεδειγμένο έργο να τις αξιοποιήσουμε στοχεύοντας στο βιωματικό όφελός τους...

Παπαντωνίου Δημήτριος
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής 1ου Γυμνασίου Έδεσσας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων

powered by στοιχημα