Ένα αίτημα δεκαετιών της Πέλλας και ιδιαίτερα της Αλμωπίας
γίνεται πράξη και είναι πρώτο θετικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα από την συμφωνία των Πρεσπών για την Πέλλα
γίνεται πράξη και είναι πρώτο θετικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα από την συμφωνία των Πρεσπών για την Πέλλα
Ο βουλευτής ενημερώθηκε από την Αναπληρώτρια Υπουργό
Εξωτερικών Σία Αναγνωστοπούλου σχετικά με την ημέρα της υπογραφής της συνοριακής σύνδεσης μεταξύ της ιδίας και του Υπουργού Εξωτερικών της Βόρειας Μακεδονίας Νικόλα Δημητρόφ.
Εξωτερικών Σία Αναγνωστοπούλου σχετικά με την ημέρα της υπογραφής της συνοριακής σύνδεσης μεταξύ της ιδίας και του Υπουργού Εξωτερικών της Βόρειας Μακεδονίας Νικόλα Δημητρόφ.
Έχει ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της μελέτης και κατασκευής
του έργου από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ από τα αδιάθετα της μετά
από τις ενέργειες του βουλευτή και την συνεργασία του με τον Γενικό
Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Θανάση Βούρδα και τον πρόεδρο
της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ Απόστολο Αντωνούδη καθώς και τον Διευθύνοντα
Σύμβουλο Μιχάλη Τσιτώτα. ( 4 εκατ. € για την μελέτη και 40 εκατ.
€ για την κατασκευή, με πιθανολογούμενο τελικό κόστος περί τα 20
εκατ. €.
του έργου από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ από τα αδιάθετα της μετά
από τις ενέργειες του βουλευτή και την συνεργασία του με τον Γενικό
Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Θανάση Βούρδα και τον πρόεδρο
της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ Απόστολο Αντωνούδη καθώς και τον Διευθύνοντα
Σύμβουλο Μιχάλη Τσιτώτα. ( 4 εκατ. € για την μελέτη και 40 εκατ.
€ για την κατασκευή, με πιθανολογούμενο τελικό κόστος περί τα 20
εκατ. €.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ ξεκινά αμέσως τις μελέτες που θα ολοκληρωθούν
μέσα στο 2020.
μέσα στο 2020.
Ο Γιάννης Σηφάκης , ως γνωστόν, έχει καταθέσει κοινή προμελέτη
του έργου μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού ( μέλος του τμήματος
Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ) και τον Δήμαρχο του Καβάνταρτσι Mitko
Janchev καθώς και τον τοπικό βουλευτή Pancho Minov που αποτέλεσε
την βάση τόσο για τα στοιχεία της συμφωνίας για την συνοριακή
διάβαση όσο και για τους αρχικούς σχεδιασμούς από την
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
του έργου μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού ( μέλος του τμήματος
Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ) και τον Δήμαρχο του Καβάνταρτσι Mitko
Janchev καθώς και τον τοπικό βουλευτή Pancho Minov που αποτέλεσε
την βάση τόσο για τα στοιχεία της συμφωνίας για την συνοριακή
διάβαση όσο και για τους αρχικούς σχεδιασμούς από την
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Τα στοιχεία του έργου σύμφωνα με την προαναφερόμενη
προμελέτη καθώς και οι αναπτυξιακές του διαστάσεις
παρατίθενται παρακάτω:
προμελέτη καθώς και οι αναπτυξιακές του διαστάσεις
παρατίθενται παρακάτω:
Προμελέτη Σκοπιμότητας Βελτίωσης-Επαναχάραξης Δρόμου
; Συνοριακής
Διάβασης
; Συνοριακής
Διάβασης
στην περιοχή Βόρα/Καϊμάκτσαλαν-Κόζουφ (Πούλιεβo/Καραούλι)
μεταξύ της Ελλάδας και της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της
Μακεδονίας
Μακεδονίας
Προμελέτη Σκοπιμότητας : Διάνοιξη συνοριακής διάβασης στο σημείο
Καραούλ/Πούλιεβο και επαναχάραξη βελτίωση δρόμου από/προς την περιοχή
Βόρα-Καϊμάκτσαλάν.
Καραούλ/Πούλιεβο και επαναχάραξη βελτίωση δρόμου από/προς την περιοχή
Βόρα-Καϊμάκτσαλάν.
Βασικά Στοιχεία : Δεν υπάρχει συνοριακή διάβαση σε ακτίνα 149 km
(Νίκη-Εύζωνοι), με αποτέλεσμα όλος ο νομός Πέλλας και όλη η ημιορεινή
περιοχή του Καβάνταρτσι να στερείται εξόδου/εισόδου από τον βορρά/προς
τον νότο με αρνητική επίδραση στους δείκτες ανάπτυξης της περιοχής.
Υφίσταται αγροτική και δασική οδοποιία έως του σημείου όπου οι διαδρομές
τέμνονται μιας και αποτελούσαν μέρος παλαιών στρατιωτικών διαδρομών
που χρησιμοποιήθηκαν και στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο στο περίφημο
«Μακεδονικό Μέτωπο/ Salonika Front” αλλά και στην περίοδο της εθνικής
αντίστασης από το ΔΣΕ την περίοδο 1941-1944.
(Νίκη-Εύζωνοι), με αποτέλεσμα όλος ο νομός Πέλλας και όλη η ημιορεινή
περιοχή του Καβάνταρτσι να στερείται εξόδου/εισόδου από τον βορρά/προς
τον νότο με αρνητική επίδραση στους δείκτες ανάπτυξης της περιοχής.
Υφίσταται αγροτική και δασική οδοποιία έως του σημείου όπου οι διαδρομές
τέμνονται μιας και αποτελούσαν μέρος παλαιών στρατιωτικών διαδρομών
που χρησιμοποιήθηκαν και στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο στο περίφημο
«Μακεδονικό Μέτωπο/ Salonika Front” αλλά και στην περίοδο της εθνικής
αντίστασης από το ΔΣΕ την περίοδο 1941-1944.
Οι περιοχές είναι ορεινές, με υψόμετρο από 300m-1100m, πλούσιες
σε νερό, δασικά προϊόντα και παλιότερα σε μεταλλευτικές δραστηριότητες.
Είναι κατάλληλες για αγροτουρισμό, οινοτουρισμό, ορεινό τουρισμό,
περιβαλλοντικό τουρισμό.
σε νερό, δασικά προϊόντα και παλιότερα σε μεταλλευτικές δραστηριότητες.
Είναι κατάλληλες για αγροτουρισμό, οινοτουρισμό, ορεινό τουρισμό,
περιβαλλοντικό τουρισμό.
Δείκτες που θα επηρεαστούν θετικά από το προτεινόμενο έργο
- Βελτίωση Κίνησης Αγροτικών Προϊόντων από/προς την περιοχή
- Kavadarci και τον Διάδρομο 10.
- Προστασία περιβάλλοντος διασυνοριακής περιοχής μέσα από την
- ανάδειξη των κοινών περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών
- στοιχείων της διασυνοριακής περιοχής.
- Υλοτομία της περιοχής εκατέρωθεν με βελτίωση πρόσβασης
- Ενδυνάμωση πληθυσμών ορεινών – μειονεκτικών περιοχών να
- δημιουργήσουν ασχολίες και να ενεργοποιηθούν στον τόπο
- προέλευσης ή τόπο καταγωγής (παλιννόστηση).
- Άρση απομόνωσης περιοχών & ενδυνάμωση επενδύσεων στην
- περιοχή Αλμωπίας – Λουτρά Πόζαρ – Χιονοδρομικό Κέντρο – Περιοχή
- Έδεσσας-Γιαννιτσών
- Ενδυνάμωση πεδινών περιοχών Πέλλας-Ημαθίας και βελτίωση
- πρόσβασης σε βασικούς αρχαιολογικούς χώρους Πέλλα, Βεργίνα, Έδεσσα
- Προσέλκυση επενδύσεων σε χώρους τόσο της περιοχής Αλμωπίας,
- Πέλλας όσο και της περιοχής Καβανταρτσι.
- Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς τον διάδρομο 10 περιοχή
- Negotino (Ανισόπεδη διάβαση), 100 χλμ από/προς την περιοχή Έδεσσας,
- Σκύδρας
- Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς Καβαντάρτσι-Έδεσσα-Σκύδρα
- με την συντόμευση σύνδεσης με την Εγνατία Οδός.
- Αγροτουρισμός, Ορεινός Τουρισμός, Ιαματικός Τουρισμός, Τουρισμός
- Δραστηριοτήτων, Χειμερινός Τουρισμός, Ορειβατικός Τουρισμός,
- Εκπαιδευτικός/Σχολικός Τουρισμός
- Διευκόλυνση 200.000 Σέρβων Τουριστών να επισκεφθούν την ευρύτερη
- διασυνοριακή περιοχή όπου υπήρξε θέατρο μαχών την περίοδο του
- Α’Παγκοσμίου Πολέμου
- Διευκόλυνση των 500.000 Ευρωπαίων οδικών τουριστών να γνωρίσουν
- μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή την ευρύτερη περιοχή
- του Καιμάκτσαλαν οι οποία συνδυαστικά μπορεί να προσφέρει
- εναλλακτικές διαδρομές σχετικά με τους Δρόμους του Νερού,
- τους Δρόμους του Κρασιού και να αποτελέσει συγκριτικό
- πλεονέκτημα αυξάνοντας τις διανυκτερεύσεις σε όλη την
- διασυνοριακή περιοχή.
Υφιστάμενη Διαδρομή :
Στις 18.10.2018 μια κοινή ομάδα από τις περιοχές Πέλλας-Έδεσσα (GR)
και Kavadarci (MK) πραγματοποίησαν την διαδρομή Kavadarci – Maiden –
Pulievac/Πούλιεβο (X)* προκειμένου να διαπιστωθεί η βατότητα της
υφιστάμενης κατάστασης με σκοπό την καταγραφή στοιχείων για την
πρόταση δημιουργίας συνοριακής διάβασης και βελτίωσης της διαδρομής
εκατέρωθεν.
και Kavadarci (MK) πραγματοποίησαν την διαδρομή Kavadarci – Maiden –
Pulievac/Πούλιεβο (X)* προκειμένου να διαπιστωθεί η βατότητα της
υφιστάμενης κατάστασης με σκοπό την καταγραφή στοιχείων για την
πρόταση δημιουργίας συνοριακής διάβασης και βελτίωσης της διαδρομής
εκατέρωθεν.
Αναλυτικά στοιχεία Διαδρομής Kavadarci (υψ.280μ) – Pulievac (X)
Kavadarci – Mrezichko (υψ.560μ)
Μήκος Διαδρομής 37,9χλμ , Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Άλλες πληροφορίες : Πρόκειται για την περιοχή όπου άλλοτε ήταν η έδρα
του Δήμου Κονόπιστε. Στην περιοχή υπάρχουν 15 μικρά χωριά τα οποία
υφίστανται τις συνέπειες της απομόνωσης και της αστυφιλίας.
του Δήμου Κονόπιστε. Στην περιοχή υπάρχουν 15 μικρά χωριά τα οποία
υφίστανται τις συνέπειες της απομόνωσης και της αστυφιλίας.
Mrezichko – Rozden (υψ.615μ)
Μήκος Διαδρομής 7,1χλμ , Ασφαλτοστρωμένη παλιά οδός, Βατή οδός για
κοινά ΙΧΕ
κοινά ΙΧΕ
Άλλες πληροφορίες : Στην περιοχή λειτουργούν τρία εργοστάσια παραγωγής
και εμφιάλωσης νερού, μπύρας ενώ λειτουργούν μεταλλεία και υφίστανται
δραστηριότητες υλοτομίας
και εμφιάλωσης νερού, μπύρας ενώ λειτουργούν μεταλλεία και υφίστανται
δραστηριότητες υλοτομίας
Rozden – Maiden(υψ.787μ),
Μήκος Διαδρομής 3,1χλμ , Χαλικοστρωμένη οδός, 1 Γέφυρα, Βατή οδός για
κοινά ΙΧΕ
κοινά ΙΧΕ
Άλλες πληροφορίες : Στην περιοχή λειτουργούσαν τα μεταλλεία Αλσάρ
ενώ παλαιότερα και τα μεταλλεία FENI με εναέριες γραμμές μεταφοράς
έως το κεντρικό εργοστάσιο της εταιρίας στην βιομηχανική περιοχή του
Καβάνταρτσι. Ενδιάμεσα υπάρχει ο εγκαταλελειμμένος οικισμός του Αγίου
Πέτρου με τον ομώνυμο ναό σε εξαιρετική κατάσταση
ενώ παλαιότερα και τα μεταλλεία FENI με εναέριες γραμμές μεταφοράς
έως το κεντρικό εργοστάσιο της εταιρίας στην βιομηχανική περιοχή του
Καβάνταρτσι. Ενδιάμεσα υπάρχει ο εγκαταλελειμμένος οικισμός του Αγίου
Πέτρου με τον ομώνυμο ναό σε εξαιρετική κατάσταση
Maiden(υψ.810μ) – Pulievac/Πούλιεβο(υψ.1130μ) (X),
Μήκος Διαδρομής 5,66χλμ, υψομετρική 410μ
Παλιά Στρατιωτική οδός από τον Α’ΠΠ (Μακεδονικό Μέτωπο), 1 ποτάμι,
Βατή για οχήματα 4Χ4, Μηχανήματα διάνοιξης.
Βατή για οχήματα 4Χ4, Μηχανήματα διάνοιξης.
Άλλες πληροφορίες : Η διαδρομή διαπερνά το χωριό Maiden. Μοναδική
δραστηριότητα είναι η υλοτομία και η κτηνοτροφία. Το χωριό έχει λίγους
κατοίκους και είναι το πλησιέστερο στην συνοριακή γραμμή.
δραστηριότητα είναι η υλοτομία και η κτηνοτροφία. Το χωριό έχει λίγους
κατοίκους και είναι το πλησιέστερο στην συνοριακή γραμμή.
Pulievac/Πούλιεβο (υψ.1130μ) (X),
Υψίπεδο όπου συναντούνται οι δύο διαδρομές.
Γεωγραφικό Μήκος / Πλάτος 41.125908, 21.971330
Άλλες πληροφορίες : ΝΔ της θέσης (41.124404, 21.968363) λειτουργούσε
μέχρι την δεκαετία του ’80 φυλάκιο πλησίον της θέσης Καραούλ. Σήμερα
από την πλευρά της Ελλάδας γίνεται υλοτόμηση έως το σημείο μέσω
χωμάτινης οδού. Πρόσβαση από Κοινά ΙΧΕ οχήματα.
μέχρι την δεκαετία του ’80 φυλάκιο πλησίον της θέσης Καραούλ. Σήμερα
από την πλευρά της Ελλάδας γίνεται υλοτόμηση έως το σημείο μέσω
χωμάτινης οδού. Πρόσβαση από Κοινά ΙΧΕ οχήματα.
Υφιστάμενη Διαδρομή :
Στις 24.11.2018 μια κοινή ομάδα από τις περιοχές Πέλλας-Έδεσσα (GR) και Kavadarci (MK)
πραγματοποίησαν την διαδρομή Edessa – Promahi - Pulievac/Καραούλι (X)* προκειμένου να
διαπιστωθεί η βατότητα της υφιστάμενης κατάστασης με σκοπό την καταγραφή στοιχείων
για την πρόταση δημιουργίας συνοριακής διάβασης και βελτίωσης της διαδρομής εκατέρωθεν.
πραγματοποίησαν την διαδρομή Edessa – Promahi - Pulievac/Καραούλι (X)* προκειμένου να
διαπιστωθεί η βατότητα της υφιστάμενης κατάστασης με σκοπό την καταγραφή στοιχείων
για την πρόταση δημιουργίας συνοριακής διάβασης και βελτίωσης της διαδρομής εκατέρωθεν.
Αναλυτικά στοιχεία Διαδρομής
Αναλυτικά στοιχεία Διαδρομής Έδεσσα (υψ.330μ) – Αριδαία – Πρόμαχοι - Pulievo (X)
Πρόμαχοι – Pulievo/Καραούλι (υψ.1130μ) (X),
Μήκος Διαδρομής 27,2χλμ ,
Τα πρώτα 4,5χλμ Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ,
Τα επόμενα 22,7χλμ χωμάτινη οδός, Βατή για κοινά ΙΧΕ 4Χ4
Άλλες πληροφορίες : Η διαδρομή διαπερνά το χωριό Προμάχοι. Μοναδική δραστηριότητα είναι η
υλοτομία και η γεωργία. Το χωριό έχει 1800 κατοίκους και είναι το πλησιέστερο στην συνοριακή
γραμμή. Πρόκειται για περιοχή μόλις 8χλμ από την έδρα του Δήμου Αλμωπίας, την Αριδαία.
Η περιοχή υφίσταται τις συνέπειες της απομόνωσης και της αστυφιλίας.
υλοτομία και η γεωργία. Το χωριό έχει 1800 κατοίκους και είναι το πλησιέστερο στην συνοριακή
γραμμή. Πρόκειται για περιοχή μόλις 8χλμ από την έδρα του Δήμου Αλμωπίας, την Αριδαία.
Η περιοχή υφίσταται τις συνέπειες της απομόνωσης και της αστυφιλίας.
1 σχόλιο:
Από εκεί θα αποδράσετε, ξεφτιλισμένοι προδότες.
Δημοσίευση σχολίου